Ottis Blogg !

Alla inlägg under september 2012

Av Ottis - 30 september 2012 14:32

Kom just på att ja kanske borde skriva lite !

Har inte hänt så mkt ändå ;) Men igår va jag på lager med mamma :) Köpte ett par jeansleggins 3 linnen och en bondelid tröja :D Vill till borlänge nästa helg skulle igentligen bli den här helgen men vi åkte på kalas hos mormor istället ;)

Va ju bra de för i förrgår va det disco :) Vi i sexan ordnade det, fick väl in rätt så bra med pengar !


Så skulle väll ändå inte orkat åka till kupolen ;D Men hos mormor fick vi mat (jättegod) och marängtårta (också jättegod)

sen hade Hanna och Emil bakat en kladdkaka som likande Darth Vader :D Hade bakat i en sån form :) Vi åt upp lite mer än halva darth vader :)


Idag har inte hänt nått direkt, har bara lagat...... PASTA BOLOGNESE A LA OTTILIA ! Va första gången på ett tag som jag gillade köttfärssås måste jag bara skryta om ;D


Ses / Ottis ;D



Av Ottis - 20 september 2012 19:35

Tjooo !
Idag drog jag med bussen till idrottshallen och taggade! Va ju sågmyrakampen :D

Vi va rockare (asså klädde ut oss) , hade typ toffs mitt på huvet som vi hade tuperat med massa hårspray !

Och typ knallrött läppstift och helt svarta runt ögonen !

Vi vann kanske inte, men ok vi hade ju askul och vi va ju asbra !

Är helt nöjd med resultaten, hade inte förväntat mig mer, blev nog bättre resultat en jag trott :)

Nu är jag typ astrött och ska snart sätta mig i soffan. 


Ses / Ottis ;D


Av Ottis - 13 september 2012 18:53

Hejhej :D

Sorry för det va ett tag sen jag skrev :P

Men har inte hänt så mkt ändå... Är sur på mig själv! För vi tränar ju till sågmyrakampen ! Och så tränade jag höjd, förra året klara jag 1 m på sågmyrakampen men idag klarar jag knappt 90 cm !!!! Hoppas det går bra på sågmyra kampen det är exakt en vecka kvar ! Sen ska vi ju stöta kula iår, det visade sig att det inte var min starkaste sida ;) 

Aja ska ju bli kul iallafall !!!! Sen äre skoljoggen imorn ;P 

Aja ska äta snart :D



Ses / Ottis ;D

Av Ottis - 8 september 2012 18:06

Fyllde år igår :D

Vi va på dalarnas musemum med skolan igår :P

Va inte kul direkt, fast det va rätt kul att göra egna amuletter av sten ;)

Men asså lite pinsamt tyckte jag dom valde vem vi skulle gå med och hela skolan va med, sen gick vi på led liksom tvärs över hela museet och det va ju fler skolor där ;p

Fast det blev som om jag inte va med skolan, för jag har ju busskort så jag och Nadja fick gå på med busskort först ;-)

Hade nåra lektioner kvar när vi kom tillbaks, men när vi slutade åkte jag och Signe hem bussen. Så fixade vi lite å typ halv 6 så stod jag och skärde asmkt grönsaker för jag skulle ha kalas med släkten ;) Så vi åt tacos sen åt vi prinsesstårta fast med lila marsipan och typ blåbärssylt å grädde innuti :D Den va jättegod och jag fick så klart marsipanrosen!

Jag fick boken cirkeln och nya jeans (assnygga) och ett coolt linne, sen fick jag en turkås spegel och en turkås sånhär med krokar som man kan hänga saker på, och ett brickbord och en typ lyckta man ska hänga i fönstret och en jättestor toffs! (asså inte en "hårtoffs" utan en slags prydnadssak), sen fick jag ett manikyrsätt ! Och en fin kudde ;)

Sen kanske jag ska få klippa mig nästa månad :D 

Isåfall ska jag nog köra på uppklippt å trapplugg med rosa slingor ;D Har ju blont hår, vill nog inte färga helt ;) Sen vill jag typ inte klippa av allt hår alla tycker typ jag ska ha långt hår så kör väl på det å ;D

Vi får väl se :D


Ses / Ottis :D


Av Ottis - 4 september 2012 19:50

Igår va jag hemma hade ont i halsen och va förkyld ! :( 

Men idag va jag till skolan, fast ä fortförande förkyld ! :(((

Hatar att va förkyld är ju knappt så man kan andas !!! :P

Men idag vare ju bjurs, språk och slöjd ! Men språklärarn va sjuk så vi fick se på film istället ;)

Sen så hade jag ju som vanligt lite kul med Ella och Nadja ;D Och ja... :D ! Men asså älskar hela klassen !

Sen va jag på stan idag, tänckte köpa en t-shirt men kunde inte bestämma mig !!! 


  Den här t-shirten tänckte jag köpa men ska jag köpa den !? 




  Vill ha dom här jeansen också !


Funderar på att klippa mig, isåfall trapplugg uppklipt och rosa slingor eller nån annan cool färg ! :D

Aja nu ska jag äta en macka eller nått ;D ?


Ses / Ottis ;D

Av Ottis - 2 september 2012 12:55

Vaknade av Gimli idag, ha hoppade upp i sängen och slicka mig i ansiktet ;D

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag :p Blir dans ikväll om man orkar...

Är fortförande väldigt trött !!! Men imorn äre skola igen och jag längtar till på fredag !!! Då fyller jag år ;D

Här är vad jag önskar mig :

Pengar

Pengar 

Pengar ! :D


Men ska äta nu snart så Ses / Ottis :D



Av Ottis - 1 september 2012 20:54

Asså hon äger verkligen hon är svensk och bara 14 år !!! <3 Jag älskar hennes låt - Bomb :D



Lyssna !! :D



Av Ottis - 1 september 2012 20:44

Imorse när jag vaknade hade jag ingen som helst lust att va med på barnens lördag ! Men åkte dit iallafall :P Vårt tema va BAMSE! Jag va lilleskutt ;D Va faktist lite kul där ändå ;) Jag åt när vi kom dit å sen va jag där ett tag men åkte tidigare för jag skulle till stallet på pizzakväll, men sket sig lite och orkade värkligen inte ! Jag ville hemskt gärna men jag var bara helt utbränd !!!! Men Signe och Emil skulle på casting för nån film dom gjorde i falun :) Fast jag fick inte va med är för stor :p

Skulle faktiskt va kul annars ;) Men när vi väntade på Signe och Emil fick vi reda på att vår vagn hade vunnit !!!! :D

Asså 1000 kr till klasskassan betyder det ! ;D Så va väl värt allt ändå! Säger bara Heja Bamse !!!!

Sen skulle jag igentligen kolla om det fanns tid på en typ vårdcentral i stan som har uppet på helgerna men det tyckte inte att jag behövde komma :) Så vi köpte lite sakerför såret på apoteket istället ;) Men nu ska jag kolla på tv ;)


Ses / Ottis ! :D

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards