Ottis Blogg !

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

#Midsommar#shopping#glass !

Av Ottis - 20 juni 2013 17:36

TjaoTjaoo!

Då är passen fixade, men det tar ett tag innan vi får dem.

Efter vi fixat passen, passade jag och syrran på att ta en sväng på stan. 

Blev typ galen i en plånbok jag hittade för 80 kr, den hade kostat mer. Jag köpte den aldrig men den var i oranget fejk skinn. Med en stor rosett på som även den var i oranget fejk skinn. Den hade plat för massa kort och pengar.

Men jag har redan en plånbok, inte speciellt snygg men den duger. Istället köpte jag ett nagellack på rea. Jag her tänkt köpa den här färgen länge men det har inte blivit av. Därför är det väll inte mer än rätt att slå till när man hittar färgen på rea.


   


Trodde den skulle vara ljusare, men spelar roll den var jättefin ändå.

Syrran köpte sånna här nagelklistermärken man sätter över hela nageln. Det ser ju ut som man har nagellack fast med mönster. Hon hittade även den på rea för 19 kr! Här fyndas det alltså! Mitt nagellack kostade 30kr.  

Målade precis på det, som ni ser på bilden. Det kommer passa fint till midsommarafton imorn!

På förmiddan ska vi till mormor och äta sill och potatis. Ska jag vara ärlig gillar jag inte sill.

Sen får vi se om vi ska på nån majstångsresning efter det. Det vi ska göra är iallafall att åka dit min Moster och kusin bor. De bor inte så långt ifrån mormor. Där blir det mat, grillning, bus, fika och om det blir varmt kanske ett dopp i sjön där. Sjö och sjö, det är en liten sjö... Det blir säkert dans också. 


Nej, vi fikade på stan också. Vi käkade glass!


 


Mumms! Det är först vaniljglass med chokladsås och kakbitar sen är det vaniljglass med kiwi.

Gött Gött ! Syrran åt melonglass och blåbärsglass. 


På tal om det, sommar utan glass och jordgubbar? Ja eller Nej?


 


Haha, det har liksom blivit en signatur till sommaren....


Nej, snart kommer veckans hiss och diss upp, så håll utkik!!!!


Ses / Ottis !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ottis - 29 oktober 2013 20:40

Jag skriver med ipaden och gjorde smileys i mitt förra inläggen och det visade sig att bloggen inte kunde visa Apples smileys så det blev en massa frågetecken såg jag. Så typ alla frågetecken i mitt förra inlägg var egentligen smileys.... ? = :) ...

Av Ottis - 29 oktober 2013 20:35

Hej! Jo, jag vet att jag inte skrivit på ett bra tag, och jag är ganska bra på att ta sånna där pauser men.... Vi lämnar det nu och istället pratar vi om vad vi har gjort under tiden. Jo sommarlovet slutade för ett bra tag sen och det var ett av de...

Av Ottis - 14 juli 2013 12:45


Hej, jag är trött....Har inte orkat skriva nått på senaste. Men det har ändå inte hänt så mycket. I fredags bjöd morfar på grillkväll. Trevligt och gott ! Annars har det vart lugnt. Mamma och pappa är i Eskilstuna på fest hos ett par bekanta. De åk...

Av Ottis - 10 juli 2013 16:12

Jaha, hej Sverige. Kom med planet till arlanda igår runt tre på eftermiddagen. Sen tog vi bussen till parkeringen på arlanda och tog bilen hem till dalarna igen. Känns som att det var länge sen vi var i kroatien. Men igår morse var jag faktiskt i K...

Av Ottis - 5 juli 2013 22:20

Hej ! Idag var det väldans varmt ! Så vi började dagen med att gå till stranden. På vägen dit köpte vi vattenmelon, körsbär, varsin annan frukt och pistachnötter. Sen var vi där och sola och hade det bra. Vi gick hem sen och gjorde kvällsmat. Tonfi...

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards