Ottis Blogg !

Alla inlägg under april 2013

Av Ottis - 30 april 2013 22:29

Jaha, då var det sista april....

Dagen började med språk och slöjd i bjurs. Men franskaläraren var typ sjuk så vi såg på film : Shakespear in love.

Ja och sen kom man tillbaks till sin egna skola och pluggade religion och höll på att koppla lampor eller vad man ska kalla det på NO. Sen när jag stod och väntade på bussen blev man ju lite fundersam. Typ 4 st polisbilar åkte runt i byn och två poliser gick runt och spårade med hundar. Men när jag kom hem fick jag höra att 3 st hade rånat lager beväpnade och hotat personalen med kniv. De hade då tagit fas 1 person men nu hade de tagit fast 3 st till om jag förstod det rätt :o

Jaja, städade rummet ockå när jag kom hem, och sen bara för att jag hade tråkigt gjorde jag en

"50 saker ni kanske inte visste om mig" lista. Haha, kanske lägger upp den på bloggen sen vi får se ;)

Men sen gick jag ut med Gimli, tog en tur ut i skogen förbi en bäck osv.. när jag kom tillbaka åt jag mat, och sen åkte vi ner till majbrasan. De tänder brasa smäller raketer och säljer korv, ni vet :)

Ja, och nu är jag hemma. Ska väll snart gå och sova... 


Ses // Ottis :)

Av Ottis - 29 april 2013 20:36

Hej! Ja måndag är ju inte direkt en dag man brukar se fram emot. 

Men jag brukar ändå göra det lite, måndag betyder ridning! Skolan slutar 14.35 idag så jag och Ida brukar ta 3 bussen in till stallet. Vi äter lite där och hjälper till lite i stallet. Men sen klockan 16.20 så börjar ridpasset. Jag älskar vår ridgrupp alla är så sjysta och roliga, det gör att det blir ännu roligare i stallet! Idag hade vi dressyr. Förra veckan började vi lite med att rida ett dressyrpogram och vi tog det idag igen också. Jag red en häst som heter Prinsen, riktigt rolig att rida vill jag säga. Han är pigg och verkar alltid tycka det är kul :) Det enda jag har problem med är att jag har lite svårt att få igång honnom i galoppen... men man måste öva och försöka för att bli duktig! Så jo jag är nöjd och det var kul! Sen är ju jag bara ca 147 cm eller nått sånt (kort jag veet) så det är ju lite svårare för mig att rida stora hästar men det är fortförade lika kul :D


Men nu är jag hemma iallafall, har precis duchat och ska snart äta lite sen blir det sängen med lite läsning ur nån modetidning. Det är alltid skönt efter en lång dag att få slappna av i sängen och läsa lite.

För bland det jobbigaste som finns är att vakna och känna sig på dåligt humör och trött för att man sovit så lite. 

Sen är det ju en annan sak att jag kan sova i över 10 timmar och fortförande känna mig trött, haha ;) 

Nej, ha inte en allt för stressig vecka nu och kom ihåg att ge er några minuter att slappna av och göra något ni tycker om ! Det är minst lika viktigt som jobb och pengar! 


Ses // Ottis <3


 

Av Ottis - 28 april 2013 16:29

Ja, jag var ju inne i stan med mamma och shoppade idag. 

Jag tänkte, det finns ju inte så mkt att säga så varför inte bara kolla på lite bilder?

Ja det här är vad jag köpte....



 



Alltså, den här tröjan hade kostat 299 kr, men nu kostade den 99 kr! Det var bara några st likadana kvar och jag hade tur att det fanns strl XS kvar. Köpte den på gina tricot :)




 


Samma med den här, har kostat 199 nu kostade den 99 kr. 

Och ja en svart kofta kommer alltid till användning och eftersom jag alltid lånar mammas var det lika bra att

köpa en egen ;)




 



Ja, jag har alltid uppsatt hår. Så det är alltid bra att köpa lite hår grejer.

Hittade dessa riktigt tjocka snoddar, vilket är bra eftersom jag har ganska långt och tjockt hår.

Sen är det alltid bra med hårnålar och just nu har jag kanske 2 st så....

Och till sist hårspray. Jag brukar ibland spraya min toffs med lite spray för att den ska hålla sig snygg längre.

Och därför köpte jag en liten flaska med spray. Kostade endast 25 kr på åhlens :)






 


Ja, rena tänder vill jag ju också ha. Och det här är flux JUNIOR och jag vet att jag inte behöver använda junior.

Men för det första : Flux junior smakar godare. Jag mena jordgubb! För det andra : Det är inte bra med för mycket flour för tänderna så varför riskera något? 





 


Och till sist ansiktsvatten och ansiktskräm. För torr hy också det är ju bra eftersom jag har torr och oren hy.

Haha, ja.....


Nej har precis ätit lite och jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu.... Men ha en fortsatt trevlig dag!


Ses // Ottis :)












Av Ottis - 28 april 2013 10:45

Godmorgon, gick upp kvart över nio idag och åt... ja gissa vad... äggmackor. Haha min morgonförälskelse ;) Nej har gjort mig iårdning. Satt på mig jeans en tshirt och en turkås munkjacka. För idag ska jag och mamma en sväng till stan. Här är en lista på vad jag har tänkt kolla efter....

Ansiktskräm
Vitt linne
Svarta eller vita skosnören
Vårjacka
Tshirt
Långärmad tröja

Ja det var nog allt. Sen är det ju inte säkert att jag hittar allt jag söker men this is what i need ;)
Nej men det ska bli kul att ta en liten shoppingrunda med mamma.

Ses // Ottis :))

Av Ottis - 27 april 2013 20:52

Ja, idag har vart en lugn skön dag. 

Jag sov länge och när jag vaknade åt jag äggmackor, och drack apelsinjuice.

Sen lagade jag även lunch till mamma och Signe. 

Sen kom Hanna och Emil förbi en sväng också. Vi tog en långpromenad i skogen. Vi skulle gå till morkatjärn, fast på en annan stig vi inte gått förrut. Men det finns så många olika stigar så vi blev osäkra och gick runt på lite stigar i skogen.

Vi gick aldrig upp till morka tjärn alltså men det blev en härlig promenad iallafall :) 

När vi kom till baka fikade vi med en kaka Emil bakat :)

Här kommer lite bilder ifrån promenaden....


                         


Ja, det syns iallafall att det är vår ute nu ! 


Ja och sen kom ju pappa hem idag !!!! Ja det var 2 veckor sen jag såg honnom nu. 

Han har vart i bosnien med några andra ifrån sitt jobb och ja... Men han kom hem efter 7 nån gång nu på kvällen.

Vi åt pizza och sen hade han köpt med några saker. Och jag tänkte det kunde vara kul att ni ockås fick se vad jag fick.

Det kommer ju också trots allt från Bosnien....





Ja här är ett hjärta man kan hänga upp. Han köpte det i Jukovar, i Bosnien......Jag kommer inte ihåg men han var på nått speciellt ställe där och köpte den därifrån. Texten betyder typ Jukovar hjältar eller nått sånt.

De var ju också där och läste mycket om Bosniska kriget på 90 talet eller när det var så som jag förstår det.



 



En jättefin litet spegel ifrån Bosnien. Den ska jag ha med i väskan eller jackfickan varje dag så kan jag se till att jag håller mig fin hela tiden ;)



  


Och till sist, harlemsbyxorna. Jag har förälskat mig i dom! Riktigt sköna och coola.

Matcha dem med en cool svartvit tshirt tex och du har en perfekt spontan, skön och tuff look !

Ja de är lite annorlunda men sån är jag, vill inte se ut som alla haha ;))


Sen fick jag en STOR toblerone... haha, men liksom orka ta kort på den ?

Nej nu ska jag sluta skryta, haha ;D


Jo och sen kanske ni förstog att det inte blev nå stan idag men det var så fint väder och det känndes lite dumt att åka in till stan hela dan när man lika gärna kan göra det imorn. Så det kan hända att det blir en sväng 

till stan imorn istället :) Men nu ska jag titta lite på tv och sen sova..


Ses // Ottis :)


Av Ottis - 26 april 2013 23:41

Ledsen att jag inte skrivit på hela veckan men för det första har jag haft dåligt med tid och för det andra har det inte hänt så mycket. Förutom: jag var på ridning i måndags blev ett dressyr pass. I tisdags var det nationella prov i engelska och i onsdags var jag på dans. Dansar ju streetdance....
Idag har vart en bra dag i skolan också, vi hade nationella prov i engelska i dag också men jag tycker ändå att det gått bra och jag har gjort vad jag kan göra! I måndags gjorde jag även klart en mattedel i nationella prov. Jag fick E i matte innan jullovet och det är jag riktigt nöjd med för matte är inte min starka sida och jag tycker det är astråkigt.... men förhoppningsvis verkar det som jag kan få högre till sommarlovet! Aja, jag är glad så länge jag har godkänt i alla ämnen och det enda E jag fick var ju i matte :)
Ja det är ju fredag i dag iallafall. Jag röjde upp lite här hemma när jag kom hem och på kvällen åt vi tacos med farmor. Sen har jag suttit å kollat på lets dance. Hejar såklart på Maria Montazami ;)
Jo och sen rymde Gimli igen. Har jag berättat att han har börjat rymma? Jo, men det är bara för två tikar löper bort över grannen och ni som har eller haft hanhund kanske vet hur det är? Jo hur lydiga de än är går de inte att stoppa i sådana här sammanhang! Sen är ju inte han kastrerad heller för han ska paras framöver här...
Ja det var det de... imorn kommer pappa hem vi ska hämta honnom på tågstationen i morgon eftermiddag. Men vi åker nog in lite tidigare och tar en sväng på stan. Jag ska kolla efter, tshirt, tröja, ansiktskräm och har jag tur får jag min efterlängtade vårjacka :D Hoppas alltså att jag har tur :)
Nej men nu ska jag luta mig tillbaka krypa ner under täcket i min säng och läsa lite modetidning. Så slappnar jag av innan jag ska sova.
Hare bäst alla underbara människor :)

Ses // Ottis :*

Av Ottis - 21 april 2013 14:32

Ja, igår var det ju jättefint väder!

Vi hämtade våra cyklar som stått borta hos en annan. Sen tog vi väll en liten cykeltur :)

Men nog om igår, idag är en annan dag och nu tycker jag vi ska leva i nuet! 

Ja, jag vaknade lite tidigare idag men det var fortförade försent.... ;) Halv 11 kan jag avslöja...

Jag gick upp, satte upp håret och gjorde mina favorit ägg mackor... 

Det är riktigt enkelt!


Ottilias Äggmackor! 

 

Du behöver :

 

Isbergssallad

Ägg

Gurka 

Smör 

Fullkorns rostbröd

Eventuellt tomat

 

Så här gör du...


Först steker du ägg. Det behövs ett ägg per macka.

Ta en stekpanna och smält lite smör i först.

Knäck sedan i ägget i stekpannan. Gör ett hack i ägggulan så att den flyter ut och blandar sig lite 

med äggvitan, jag tycker det blir godare så.

När ägget börjar stelna till vänd det och stek lite på andra sidan också.

 

Sedan rostar du brödet. 

När brödet har rostat klart bre på lite smör.... det får gärna smälta på mackan det blir ännu godare!

Sedan lägger du på ett blad isbergsallad. Sedan ett ägg som du gärna kan strö lite salt på.

Och sist gurkan och den eventuella tomaten!

 

Servera gärna med en kopp te! :)


Inte så svårt om du frågar mig! 

Ja, och sen har jag hängt lite tvätt inför imorn.

Och sorterat mina kläder och vikt fint i byrån. Jag har även Gjort fint på byrån.


Jo, jag har byrån på övervåningen ute i hallen eller hur man ska förklara?

Men iallafall.. Över burån sitter det typ en pinne / stång. Där har jag hängt upp mina sjalar, mina två favorit väskor och

två av mina jackor jag gillar. På byrån har jag ställt en liten spegel, ett litet ställ där jag har mina armbandsringar, och en "hand" gjord i lera. Man ser liksom handleden och sedan en knuten näve. Hah, ja svårt att förklara men typ..

På den har jag satt fast mina två klockor. 

Sedan tog jag en galge och hängde på stången ovanför byrån också! På galgen hängde jag upp tre av mina favorit halsband! Ja, det har jag tex gjort idag!


Men sen har jag och Signe precis bakat kladdkaka. Japp, det gamla klassiska enkla såklart!

Men vi gjorde efter ett gott recept! Ni kan hitta det på recept.nu. Men jag tänkte att jag kan vara sjyst och bjuda på receptet här på min blogg också! Ps, Markus Aujalay har gjort receptet. Det är han som är en i jury på sveriges mästerkock, ett plus för det kanske? ;)


Ingridienser:

 

150 g margarin

3 dl socker

1 dl kakao

2 tsk vaniljsocker

2 st ägg

2 dl mjöl

(eventuellt ströbröd, men det anväde inte jag)

 

Gör så här:

 

1. Sätt ugnen på 175 grader (varmluft). Om du inte använder varmluft 200 grader.

 

2. Smält smör och låt det svalna av. Blanda i kakao, vaniljsocker och socker.

Tillsätt ett ägg i taget avsluta med mjölet.

 

3. Smöra och bröa en form. Gärna med löstagbar kant. Häll i smeten. 

Om man vill kan man använda kokos också. (själv anväde jag varken smör eller ströbröd det gick lika bra ändå)

 

4. Grädda kladdkakan i nedre delen av ugnen. (själv gräddade jag i mitten, det funkade lika bra).

Grädda i cirka 8-20 min, det kan variera mycket från ugn till ugn. 

 

5. Ät kladdkakan !!!!!! :D

 


Japp, i den här kladdkakan är det mer kakao också en vad det brukar vara i de recept jag brukar använda annars.

Men, jag ska lova att den här kladdkakan är enkel men riktigt god! Iallafall om du frågar mig!

Japp, sen har jag precis satt igång kaffe åt mamma och farmor så snart blire lite fika. Ute också, det är ju skönt väder idag igen! Hejja våren!! 

Ja, nu tycker jag att ni alla ska ha en riktigt trevlig fortsatt dag och om ni är på dåligt humör... gå ut och ta en promenad eller gör något du gillar. Promenader brukar iallafall hjälpa mig på bättre tankar!

Hare bäst alla människor! 


Ses / Ottis! :)

Av Ottis - 20 april 2013 00:41

Veckorna går fort. Själv har jag legat hemma hela veckan.... ja igår kväll var det storm ute också så några typ takpannor blåste av! Men a.... jag har egentligen inget att berätta nu när jag vart sjuk. Jag känner att jag borde börja blogga om mer än vad jag gör om dagarna, det blir liksom lite långtråkigt! Om någon har ett förslag på vad ni vill läsa om kommentera!
Annars har Hanna och Emil (moster och kusin) varit här på tacofredag. Farmor hade även köpt prinsesstårta eller bakelse eller vad man ska säga.
Och sen tänkte vi ju kolla på lets dance
också men kanalerna är fortfarande låsta. Men vet iallafall vem som åkte ut
nu. Ska jag va helt ärlig hejar jag såklart på Maria Montazami !
Haha, nej nu ska jag nog sova.. hare bra!

Ses // Ottis ;p

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards