Ottis Blogg !

Alla inlägg under juni 2013

Av Ottis - 28 juni 2013 13:13

Då kör vi !


  VECKANS HISS : Fika med Iste!

Fikade på stan för några dagar sedan. Och iste (icetea) så här på sommaren är supergott ! 

 


Tagigt bilden själv på mitt eget fika!



  VECKANS DISS : Mygg! Som jag i mitt tidigare inlägg berättade sov jag i stugan i skärbacken. Kunde inte sova pga alla mygg ! Nu har jag tur som nästan aldrig får myggbett, men surrandet och sticken! Usch!


 

Bilden är tagen från google.



Nu har jag bara en fråga, tyckte ni det var bättre med bilder eller utan bild till hissen och dissen?


Ses / Ottis !



Av Ottis - 28 juni 2013 12:55

Tjao. Nu är jag tillbaka igen, var ju några dagar sen jag skrivit nått.

Men först i förrgår har jag liksom haft tid att skriva. Och då orkade jag inte riktigt.

Har sovit i stugan ute i skärbacken med lilla syster och min yngre kusin Emil nämligen. 

Vi badade, ritade och hade det gött. Men vi fick inte speciellt mycket sömn, för knott och mygg surrade och stack oss hela natten. Igår hade jag en slapp dag. Det ända riktiga jag gjorde var att gå en sväng med hunden, annars slappade jag bara. Sånna dagar behövs ibland. Idag har jag inte heller något speciellt på gång förutom att jag och syrran ska med pappa till stan, vi ska hämta ut pass och flygbiljetter. Jag ska även kolla efter en keps på stan, en med rak skärm!

Har precis kollat klart på en film som gick på tv igår men han inte se klart den. Hittade den på swefilmer idag.

Geek Charming heter den. Den var ganska bra, och hade ett bra budskap framför allt. 


Jo, snart åker vi till Kroatien också! Nu på tisdag, fast på måndag åker vi till stockholm. Flyget går därifrån och tidigt går det också! Ska bli kul och lite läskigt. Ska jag tala sanning har jag nämligen aldrig vart utomlands eller flygigt förut. 

Jag menar, jag fyller 13 och har inte rest någonting. Haha, ja ? Nej, men jag vet att det säkert finns fler i min ålder som aldrig gjort det (eller inte)..... 


Jo, en sak till! Snart kommer ett till inlägg med veckans hiss och diss! 


Ses / Ottis !

Av Ottis - 20 juni 2013 17:57

Då kör vi en hiss och en diss!


VECKANS HISS : Midsommar! Ja imorn är det modsommarafton. Säger bara tummen upp för det!!!


  VECKANS DISS : Jobbiga insekter! Ja de senaste dagarna har jag haft massa flugor och sånt som surrat runt mitt huvud och aldrig försvinner! Inne i huset är det också fullt med flugor som surrar och sätter sig på en! Jobbigt så det dissar jag!


Ses / Ottis :) 

Av Ottis - 20 juni 2013 17:36

TjaoTjaoo!

Då är passen fixade, men det tar ett tag innan vi får dem.

Efter vi fixat passen, passade jag och syrran på att ta en sväng på stan. 

Blev typ galen i en plånbok jag hittade för 80 kr, den hade kostat mer. Jag köpte den aldrig men den var i oranget fejk skinn. Med en stor rosett på som även den var i oranget fejk skinn. Den hade plat för massa kort och pengar.

Men jag har redan en plånbok, inte speciellt snygg men den duger. Istället köpte jag ett nagellack på rea. Jag her tänkt köpa den här färgen länge men det har inte blivit av. Därför är det väll inte mer än rätt att slå till när man hittar färgen på rea.


   


Trodde den skulle vara ljusare, men spelar roll den var jättefin ändå.

Syrran köpte sånna här nagelklistermärken man sätter över hela nageln. Det ser ju ut som man har nagellack fast med mönster. Hon hittade även den på rea för 19 kr! Här fyndas det alltså! Mitt nagellack kostade 30kr.  

Målade precis på det, som ni ser på bilden. Det kommer passa fint till midsommarafton imorn!

På förmiddan ska vi till mormor och äta sill och potatis. Ska jag vara ärlig gillar jag inte sill.

Sen får vi se om vi ska på nån majstångsresning efter det. Det vi ska göra är iallafall att åka dit min Moster och kusin bor. De bor inte så långt ifrån mormor. Där blir det mat, grillning, bus, fika och om det blir varmt kanske ett dopp i sjön där. Sjö och sjö, det är en liten sjö... Det blir säkert dans också. 


Nej, vi fikade på stan också. Vi käkade glass!


 


Mumms! Det är först vaniljglass med chokladsås och kakbitar sen är det vaniljglass med kiwi.

Gött Gött ! Syrran åt melonglass och blåbärsglass. 


På tal om det, sommar utan glass och jordgubbar? Ja eller Nej?


 


Haha, det har liksom blivit en signatur till sommaren....


Nej, snart kommer veckans hiss och diss upp, så håll utkik!!!!


Ses / Ottis !

Av Ottis - 19 juni 2013 20:07

Godkväll! 

Klockan är strax efter åtta och jag har suttit och fixat på picasa med collage och sånt.

Igår kom mina sysslingars familj för att hämta dem. De trängde ihopp sig i farmors stuga där för att övernatta en natt.

Men idag åkte de hem med en fullpackad bil. Men farmors bror Lars är kvar. Han stannar över midsommar också.

Jag har inte gjort mycket idag. Lagat mat till mig och syrran men annars mest gått runt och strosat.

Ibland blir dagarna så, och även om det kan kännas tråkigt är det ibland behövligt. Har man aldrig tråkigt slutar man snart kunna ha kul. Så tänker jag ibland. Jag menar, vissa har sån himmla fart i sig och tar det aldrig lugnt. De hittar på saker hela tiden, hänger med vänner varje dag. Sån är absolut inte jag. Det är sällan jag hänger med vänner. Och när jag väl gör det vill jag gärna hitta på nått. Till exempel ta en shoppingrunda, fika på stan eller ha filmkväll! Jag gillar inte att bara "hänga". Men imorn blir ingen sådan dag då jag bara strosar runt. Jag och syrran ska med mamma till stan och fixa pass. För pappa har redan ett som fortförade gäller. Jag däremot har nog aldrig haft pass. Sen ska vi nog ta en tur på stan och lite senare ta bussen hem. Och jag säger nog aldrig nej till en tur på stan! Haha !

Nej, men på tal om stan och shopping. Jag har hittat lite insperation. Jag sitter ofta och googlar bilder på några av mina favoritartister. Och jag vet 3 st som har en cool stil. Rihanna, Rita Ora och Nicki Minaj. Jag lyssnar mycket på alla tre och inspireras ofta av deras stil. 

Så här kommer lite av det bästa jag hittat idag på min lilla inspirationsrunda!


 


Rita ora. Jag älskar hennes stil. Hon kan verkligen matcha och få till det. Och den där kostymen med t-shirten är ju riktigt rätt just nu!





 



Nicki Minaj. Det känns som att hon vågar vara sig själv, hon ser ut att leka mycket med sin stil och kläder. Ibland har hon värsta coola frisyrerna. Hon kan ha riktigt galna kläder, men inte bara!




 


Rihanna. Hon har en tuff stil men kan även vara riktigt söt. Tex på bilden där hon har ljusblått på sig. Hon är så fin i rött långt hår. Likså bilden där hon har svarta byxor och en vit shorta. Supersnyggt och vackert.

Men titta bilden där hon har tuffa mjukisbyxor, linne och vita spetsiga pumps! Riktigt coolt och ganska vågat. 

Hon har en riktigt cool stil!


Ja, sen gillar inte jag att kopiera rakt av, men man kan ispireras! 

Nej, nu ska jag ta en titt på TV sen ska jag sova!


Ses / Ottis !


Av Ottis - 18 juni 2013 15:35

Bilder ifrån de senaste dagarna !


 




 


Ses / Ottis !





Av Ottis - 18 juni 2013 12:43

Suck.....

Imorse vaknade jag av att Gimli hoppade upp i min säng krafsade mig i håret slicka mig i ansiktet och skällde lite.

Han tyckte det var dags att komma upp. Klockan var väll runt 8 då jag gick upp alltså. Möttes direkt av regn...

Det som var så fint igår (lite blåsigt, men sol) ! Just nu regnar det inte men någon sol kan jag inte se. Det är bara mulet!

Jag hoppas verkligen att det inte blir en regning och mulen sommar. Det var det ju för det mästa förra året. 

Och om det blir det, kan det ju gärna bli när vi åker till Kroatien och sedan bli fint igen när vi kommer hem!

Och så hoppas jag såklart att vädret i Kroatien är fint! Medeltemperaturen i Juni/Juli är ca 30 grader, och jag vill ligga och steka på en sandstrand! Shopping måste det också bli. Men jag kom på en sak jag borde skaffa innan jag åker dit. Flipflop skor!!!! Jag har ett par sommriga sneakers och "foppatofflor" men foppatofflor vill jag inte ta med. Men jag antar att jag lika gärna kan köpa det där.... Juste har ett par fina sandaler. Men sulan på dem är så platt och de är inte så sköna att gå runt i. Nu tänker ni nog : Nämen? Har hon redan börjat planera ! Hon åker ju om 3 veckor!

Jo, lite har jag väll börjat och jo det är 3 veckor kvar menmen! Har ju inte direkt börjat packa. Och lite måste man väll planera, jag mena vi måste fixa pass den här veckan! 

Jaja, till andra ämnen!


Måste ju säga att farmor är en riktigt flitig husmor just nu! Hon lagar mat till sin bror och hans barnbarn varje dag nu, och när mamma och pappa nu jobbar så får vi också äta hos henne! Sen håller hon iårdning på allt här och hjälper till att passa Gimli också! Hon är värd en aplåd tycker jag! Haha :)

Hennes bror är på semester ser man iallafall. För hon får inte mycket hjälp av honnom (lillebror) :)


Nej, nu är jag hungrig alltså! Ha det bra!


Ses / Ottis !

Av Ottis - 17 juni 2013 11:45

HejHej!

Idag är det måndag och en ny vecka! Mamma och pappa jobbar fortförande. Men pappa får lov efter midsommar och mamma får lov en vecka efter midsommar. Sen åker vi ju till Kroatien. Vi ska till Split i Kroatien. Läskigt och kul.

För jag är inte sådär jättesugen på att flyga flygplan. 

Solen skiner och det blåser lite sådär men det ska tydligen vara fint hela dagen.

Vi ska snart ta en promenad ute. Vi ska gå ner till en bäck och vidare till ett jättefint ställe.

Så det får bli mer bloggande senare. Det blir säkert ett dopp i sjön sen också ! 

Men innnan jag går vill jag bara skriva en sak!


Såg just en person som gjort ett rasistiskt inlägg på facebook. Och det är verkligen inte okej! 

Bara för att man har en annan färg på hyn så är man inte mindre värd!

Så gör snälla inte det ! 


Nej nu ska jag gå ut!


Ses / Ottis !

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards