Ottis Blogg !

Alla inlägg under maj 2013

Av Ottis - 12 maj 2013 14:40

Jag får ursäkta att jag inte har skrivit något.

Men jag har inte direkt haft något att skriva om heller. Har det ens hänt något? 

Men, jag har bara haft det skönt nu på sisstonde! Vi gick ju bara i skolan måndag, tisdag, onsdag den här veckan.

Och på måndagen var det ju ridning så vi red ut... men på onsdagen var det ju ingen dans (det är slut för terminen) så jag då hade jag ledigt resten av den eftermiddagen. Och hela veckan har det vart fint väder!!!! Förutom några dagar när det vart så där halvfint, för det har vart lite mulet ett tag men sedan sprickt upp. Ja så är det med det.

Men eftersom jag just nu inte har något att skriva om (kommer lite kul senare) så ska jag bjuda på nå bild och berätta lite smått å gott som kan vara kul att veta (kanske) ;)

Nej, men igår så var det ju härligt väder på eftermiddagen/kvällen så vi passade på att grilla.

Jajamensan. Marinerat och grillat griskött med potatissallad! Då kände man att sommarn är här :)


   


Ja, här ser ni köttet! Jag är inte sådär jätte förälskad i kött men när det är grillat är det ju underbart gott ;)

Hah, sen har pappa lånat hem en systemkamera från jobbet... riktigt bra! Jag önskade att jag hade en!

För det första det är roligare, för det andra bilderna blir mycket bättre. Men min mobil tar bra bilder så jag får nöja mig med den! För min digitalkamera är inte speciellt bra. Jaja, jag har iallafall ägnat mig åt att ta massa kort.

Här är en bild jag tagit med mobilen...


 


Ja, nu har blommorna värkligen kommit. Ute i fårhagarna är det fullt av vitsippor också!

Så ja, jag har 100 bilder på vitsippor!  

Nej, men sen är det ju bara ca 5 veckor kvar till sommarlovet. Det kommer nog gå fort! Och med den inställningen gör det nog också det. 


Ja annars idag så har jag vart med mamma på grundkurs i agillity med Gimli. Gick väll sisådär. 

Han har väll inga större problem med själva agillityn, men han bryr sig alldeles för mycket om de andra hundarna.

Han blev bokstavligen helt hysterisk och skulle fram till dem, och skällde så man nästa blev döv.

Men, bättre lycka nästa gång! Och lite om hundar kommer det nog bli om i ett inlägg längre fram, tanken är att skriva lite om spetsar och typer som vår hund. Blir lite bilder och fakta. Sen har jag en annan tanke på ett ämne jag ska skriva om i något inlägg också någon annan gång. Men just nu hade jag inget i huvet direkt så där så senare får det bli.


Ja, då fick ni i alla fall lite humm om vädret och vad jag har gjort, haha ;)


Ses // Ottis.


Av Ottis - 3 maj 2013 18:41

Hej ! Ja fredag, jippie ! Eller vad ska man säga? 

På fredagar slutar vi iallafall tidigare, så jag tog bussen in till stan för att köpa lite billigt lyx :)

Skulle igentligen köpa ett vitt linne i en lite pösig modell. Ja det finns hur många sådana linnen som helst men alla har jätte djup urrigning, eller är för genomskinliga! Så jag hittade inget bra. Men jag hittade ett annat billigt och snyggt linne som nog kommer komma till stor användning! Ifall ni också tycker det är snyggt köpte jag det på hm och Divided är märket. Det kostade endast ca 50 kr :)


  


Ja, men till ämnet helg lite mer nu!


Helgen är riktigt viktigt. Ledighet över huvudtaget! Man måste kunna slappna av och luta sig tillbaka ibland.

Medan de flesta andra i min ålder hänger med massa kompisar och hittar på massa saker gör jag nog helt andra saker.

Här är lite tipps på vad man kan göra och vad jag gillar att göra!


1. Gå långa skogspromenader

2. Äta god mat

3. Kolla på bra filmer eller bra tv serier

4. Sova länge 

5. Ha riktiga ego-mys-stunder

6. Ta en fika och prata med en god vän


Jajamensan! Och med nr 5 : Ha riktiga ego-mys-stunder menar jag.... ha hemma spa, läs bra tidningar, ät gott eller vad som helst. Till exempel som jag har idag!

Jo, när jag var i stan köpte jag mörk choklad med tranbär i, "äkta" laktris och en mode tidning : Vecko revyn ! Ett extra pluss för att man fick puder med i tidningen värt 109 kr ! För tidningen kostade bara 45 kr !

Så, här sitter jag i sängen, och just nu bloggar men annars läser och bara myser! Jag tänkte också köpa rökelser och te på indiska men det kändes som lite väl slös med pengar även om det var billigt. Dessutom... än är det bara fredag man får spara på det goda lite också ;)

Nej, men det var vad jag ville få fram med det här inlägget! Alla behöver vila och goda studer då man gör något mysigt och slappnar av! Sen förstår jag er som kanske har ett jobb som kräver att inte vara ledig lika mycket, men då får man hitta stunder då man har lite tid över och bara lata ! 

Sen kan ju jag inte vila så mycket varken imorgon eller på söndag, det är dansuppvisning så önska mig lycka till!

Ha det bäst nu och en riktigt trevlig helg!


  '



Ses // Ottilia :D


Av Ottis - 2 maj 2013 17:35

Ush, rubriken låter kanske inte särskillt lockande men idag ska jag skriva om detta.

Just i denna stund sitter jag här och ska lösa matteproblem. Igentligen så skulle jag bara vilja riva sönder pappret med en massa problem på... se då är ju problemen lösta! Men nej..... så enklet är det inte. Jag har löst två kluringar resten fattar jag inte ett dugg av!? Inte nog med det heller i dag hade vi nationella prov i SO, vi fick religion...

Det var svårare än jag trodde men det gick nog bra... alltså nationella prov är så jobbigt och nu har dom ju lagt till prov i ämnena NO och SO! Gahhh!!!!! Nej men sen det där med betyg! Nu är det ju nytt betygsystem och man får betyg från och med 6:an! Hur tänker dom igentligen! Det nya betygsystemet är iallafall helt åt helvetet! Det är så dåligt så jag vill gå och smocka till den som kom på att man skulle byta till det systemet. Jag ska förklara varför. Jo, i varje ämne bedömer man ju olika saker. Ta till exempel svenska. Då bedömer de olika delar så som, läsa, skriva, tala osv. Om vi nu säger som att jag har A i alla de där delarna som betyg men i en del har jag E, då får jag kanske B eller C istället! Förut var det ju också MVG, VG, IG och så vidare, men nu är det från A till E eller F och A är såklart högsta och E är lägsta men ändå godkänt så har man under E är man underkänd. Fatta hur mycket svårare det är att nå A ! Dessutom sänker det kanske ens självförtroende bara för att man har E i en av de där delarna? Jag mena man har ju fortförande godkännt och om man då har A i alla andra delar förtjänar man väll ett A. Så om någon politiker eller så läser detta vill jag bara säga : Snälla gör nått! Vi eller iallafall jag demonstrerar emot det nya dumma betygsystemet.

Och om den som bestämmt detta läser det här : Kul att du tycker om det nya betygsystemet men tänk på de som faktiskt ska ha betygen! Snälla byt tillbaka till det gamla för som det är nu suger det! Räcker det inte med att införa betyg ifrån 6:an och pressa oss!? Vad vill ni igentligen stressa sönder våra liv och göra dom tråkigare eller?????


Ja, så tycker typ jag...Nej men jag tycker värkligen inte om det och sen vet jag inte vad ni tycker... kommentera vad ni tycker! Det kanske finns något bra med det? Eller inte enligt mig da.. men stå för era åsikter det här är bara mina :)


Ja och sen sitter jag här och sliter med matteläxan. Matte är inte direkt mitt favoritämne eller min starkaste sida. Men om man glömmer läxan eller skiter i den får man massa skäll eller vad man ska säga. Tycker inte man behöver bli så sur... man kan ju som lärare säga att jo, men då får du lämmna in den någon annan dag... det är ju inte mitt problem att du glömmer läxan det är ju du som inte tjänar på det.... typ nått i stil med det skulle man som lärare kunna säga.

För tänk att vissa kanske gör läxan på 10 min medans det för andra tar 30 min att göra den och då gör man den inte för att man orkar helt enkelt inte sitta hemma och slita med något man tycker är svårt. Vissa kanske inte ens får hjälp hemma! Så nej... igentligen... vad har man fritiden till? Jag tycker inte läxor borde finnas i såfall borde man göra dem i skolan för att på fritiden ska man vara fri att göra vad man vill och inte sitta och kämpa med läxor för att slippa sura lärare osv.... 


Ja, jag hade nog inte så mycket mer att säga... men kommentera gärna eller gör ett eget inlägg på er egen blogg om det här! Om ni gör ett eget inlägg länka gärna er blogg i komentarsfältet för jag vill gärna höra vad ni tycker om det här!



Ses // Ottis :)


Av Ottis - 1 maj 2013 12:51

Okej så här ska jag börja blogga mer tror jag.....


1. Lägga upp mer bilder osv, efterom jag gillar att fota.

2. Skriva om stora nyheter och vad jag tycker om dom. 

3. Skriva om skolan, alltså saker som jag tex tycker borde ändras

4. Skriva om trender, kanske kläder och sånt men även andra tränder och vad jag typ tycker om det

5. Skriva om annat också, kanske vanliga problem eller sånt som helt enkelt jag vill skriva mina åsikter om.


Ja, lite mer sådant. Så förhoppningsvis blir min blogg lite intressantare :)

Sen är det inte så kul längre att sitta och skriva om mina dagar.

Så jag hoppas ni fortsätter följa bloggen!


Ses // Ottis

Av Ottis - 1 maj 2013 12:25

Ja idag är det röd dag... Jippie! Har sovit riktigt länge idag.. men nu är jag vaken och har ätit frukost.

Ikväll ska jag in på dans. Ja, fast det är röd dag tänker ni? Men det är sista repetionen innan uppvisningen i folkets hus som är i helgen. Ja, har inte så mycket annat att säga om min dag.

Men!!!!!......................


Jag har tänkt att min blogg ska börja handla om annat än mitt liv och vad jag gör på dagarna.

Jag funderar på att börja blogga om mer aktuella saker och sådant som många kanske känner igen sig i...

Problemet är att jag inte riktigt vet vad ni vill läsa om så SNÄLLA tippsa!!!!!

Det kan vara allt från trender till skola och aktiviteter. Det kan även vara om något som typ går på nyheterna hela tiden.

Så snälla kommentera eller nått och ge mig förslag! 


Ses // Ottis :)

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards