Ottis Blogg !

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Back Again !

Av Ottis - 28 juni 2013 12:55

Tjao. Nu är jag tillbaka igen, var ju några dagar sen jag skrivit nått.

Men först i förrgår har jag liksom haft tid att skriva. Och då orkade jag inte riktigt.

Har sovit i stugan ute i skärbacken med lilla syster och min yngre kusin Emil nämligen.

Vi badade, ritade och hade det gött. Men vi fick inte speciellt mycket sömn, för knott och mygg surrade och stack oss hela natten. Igår hade jag en slapp dag. Det ända riktiga jag gjorde var att gå en sväng med hunden, annars slappade jag bara. Sånna dagar behövs ibland. Idag har jag inte heller något speciellt på gång förutom att jag och syrran ska med pappa till stan, vi ska hämta ut pass och flygbiljetter. Jag ska även kolla efter en keps på stan, en med rak skärm!

Har precis kollat klart på en film som gick på tv igår men han inte se klart den. Hittade den på swefilmer idag.

Geek Charming heter den. Den var ganska bra, och hade ett bra budskap framför allt.

Jo, snart åker vi till Kroatien också! Nu på tisdag, fast på måndag åker vi till stockholm. Flyget går därifrån och tidigt går det också! Ska bli kul och lite läskigt. Ska jag tala sanning har jag nämligen aldrig vart utomlands eller flygigt förut.

Jag menar, jag fyller 13 och har inte rest någonting. Haha, ja ? Nej, men jag vet att det säkert finns fler i min ålder som aldrig gjort det (eller inte).....

Jo, en sak till! Snart kommer ett till inlägg med veckans hiss och diss!

Ses / Ottis !

farmor

28 juni 2013 16:33

Tänk på mig, som var över 50 år innan jag var utomlands (om man inte räknar in Bornholm) och innan jag flög. Det kommer att bli en kul upplevelse, att få flyga och vara på utlandssemester med familjen.

Ottis

28 juni 2013 23:52

Haha, ja kul blir det men lite läskigt också på nått sätt :)

Faster

28 juni 2013 21:33

Hi, Du kommer att gilla flygresan, helt klart. MEN, kom ihåg tuggummi när Ni går upp och när Ni går ner, då slipper Du ont i öronen. Fråga Emil, han vet! Gillar Din Blogg så skriv om Din resa. Lycka till.....Stor Kram från Faster.....keep smiling....

Ottis

28 juni 2013 23:55

Jo, tack. Vi kommer antagligen ta med en dator så jag hoppas jag hinner blogga lite under resan också. Det kan ju vara kul att veta om vad som händer på semestern ! :)