Ottis Blogg !

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Dåligt väder och sånt !

Av Ottis - 18 juni 2013 12:43

Suck.....

Imorse vaknade jag av att Gimli hoppade upp i min säng krafsade mig i håret slicka mig i ansiktet och skällde lite.

Han tyckte det var dags att komma upp. Klockan var väll runt 8 då jag gick upp alltså. Möttes direkt av regn...

Det som var så fint igår (lite blåsigt, men sol) ! Just nu regnar det inte men någon sol kan jag inte se. Det är bara mulet!

Jag hoppas verkligen att det inte blir en regning och mulen sommar. Det var det ju för det mästa förra året. 

Och om det blir det, kan det ju gärna bli när vi åker till Kroatien och sedan bli fint igen när vi kommer hem!

Och så hoppas jag såklart att vädret i Kroatien är fint! Medeltemperaturen i Juni/Juli är ca 30 grader, och jag vill ligga och steka på en sandstrand! Shopping måste det också bli. Men jag kom på en sak jag borde skaffa innan jag åker dit. Flipflop skor!!!! Jag har ett par sommriga sneakers och "foppatofflor" men foppatofflor vill jag inte ta med. Men jag antar att jag lika gärna kan köpa det där.... Juste har ett par fina sandaler. Men sulan på dem är så platt och de är inte så sköna att gå runt i. Nu tänker ni nog : Nämen? Har hon redan börjat planera ! Hon åker ju om 3 veckor!

Jo, lite har jag väll börjat och jo det är 3 veckor kvar menmen! Har ju inte direkt börjat packa. Och lite måste man väll planera, jag mena vi måste fixa pass den här veckan! 

Jaja, till andra ämnen!


Måste ju säga att farmor är en riktigt flitig husmor just nu! Hon lagar mat till sin bror och hans barnbarn varje dag nu, och när mamma och pappa nu jobbar så får vi också äta hos henne! Sen håller hon iårdning på allt här och hjälper till att passa Gimli också! Hon är värd en aplåd tycker jag! Haha :)

Hennes bror är på semester ser man iallafall. För hon får inte mycket hjälp av honnom (lillebror) :)


Nej, nu är jag hungrig alltså! Ha det bra!


Ses / Ottis !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ottis - 29 oktober 2013 20:40

Jag skriver med ipaden och gjorde smileys i mitt förra inläggen och det visade sig att bloggen inte kunde visa Apples smileys så det blev en massa frågetecken såg jag. Så typ alla frågetecken i mitt förra inlägg var egentligen smileys.... ? = :) ...

Av Ottis - 29 oktober 2013 20:35

Hej! Jo, jag vet att jag inte skrivit på ett bra tag, och jag är ganska bra på att ta sånna där pauser men.... Vi lämnar det nu och istället pratar vi om vad vi har gjort under tiden. Jo sommarlovet slutade för ett bra tag sen och det var ett av de...

Av Ottis - 14 juli 2013 12:45


Hej, jag är trött....Har inte orkat skriva nått på senaste. Men det har ändå inte hänt så mycket. I fredags bjöd morfar på grillkväll. Trevligt och gott ! Annars har det vart lugnt. Mamma och pappa är i Eskilstuna på fest hos ett par bekanta. De åk...

Av Ottis - 10 juli 2013 16:12

Jaha, hej Sverige. Kom med planet till arlanda igår runt tre på eftermiddagen. Sen tog vi bussen till parkeringen på arlanda och tog bilen hem till dalarna igen. Känns som att det var länge sen vi var i kroatien. Men igår morse var jag faktiskt i K...

Av Ottis - 5 juli 2013 22:20

Hej ! Idag var det väldans varmt ! Så vi började dagen med att gå till stranden. På vägen dit köpte vi vattenmelon, körsbär, varsin annan frukt och pistachnötter. Sen var vi där och sola och hade det bra. Vi gick hem sen och gjorde kvällsmat. Tonfi...

Presentation


Min blogg handlar om allt möjligt. Vad jag gör, mina tankar, åsikter, stil och massa mer.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards